Alla inlägg den 30 september 2009

Av Gunnel Pettersson - 30 september 2009 09:42

hej nu{#emotions_dlg.wink} håller  jag på att plocka i vår hall. Vi skall ha nya hallmöbler och det är ju alltid roligt. Jag tror att dom vi har nu är 20 år gamla.Så det är på tiden. ialla fall så sorterar jag och försäker slänga lite. Men en kudde måste jag bara behålla. Det är en hjärtformad kudde ,en liten, Som jag fick av min dotter en gång till mors dag när hon var en 8-9 år ungefär.Hon hade sytt den hos grannen men jag minns att jag gav henne lite tyg,  jag visste ju inte vad hon skulle ha det till.Till saken hör att hon avskydde syslöjd och aldrig blev färdig med något dom gjorde i skolan, och att tygbiten hon fick av mig var från mammaklänningen jag hade när jag  väntade henne.Så ni förstår att jag är rädd om den .Jag tog och öppnade den för den får tvättas och ut kom ,jag tror inte att det finns längre, skummgummispill. Men nu hänger den och skall torka och är så klar och fin i färgorna.Sen skall jag fylla den och göra den fin igen.

Av Gunnel Pettersson - 30 september 2009 07:37

Ser ni att jag är ovanligt sen idag? Jag har gått här och pysslat lite. Plockat lite här och där.Sopat upp en smula och torkat bort en fläck. Det var sånt det knappt var tid till när man jobbade.Jag tycker såmt plock är rätt kul. Liksom att damma. Jag vet att dom flesta avskyr dammning,det skulle vara för min astma då. Sista tiden har jag haft mer besvär av den. Men det brukar vara så på höstarna.Men det är jobbigt då man flåsar för allt man gör.Det konstigt , men innan jag var säg 35-- 40 år var jag aldrig sjuk. Sen har allt kommit slag i slag.Nu skall jag duscha och låta dagen visa vad som skall hända idag. Hoppas att dae blir något kul!!!

Presentation


Jag är en trevlig kvinna på 55 + som älskar att skriva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

besökare

Gästbok

gästbok

vad sover du i?
 Tshirt
 sexigt nattlinne
 bommullsnattlinne
 naken
 pyjamas

Ovido - Quiz & Flashcards