Direktlänk till inlägg 1 februari 2010

Välkommen

Av Gunnel Pettersson - 1 februari 2010 08:11

Välkommen till en ny månad och nya problem eller glädjeämnen. Vilket ni vill. Jag vill ha glädjeämnen, men det vill väl alla? Nu är man insnöad här i lägenheten. (det är tur rdet inte är i huvudet)vi har fått massor av snöhär med skånska mått mätt. Ca en halv meter . Snösvängen är som vanligt tagna på sängen. Jag tycker  dom skulle lära sig.Idag är det arbetsdag igen så dom måste  väl röja lite  nu tycker jag.Men det väntas väl mer snö tror jag . Nu kan det vara nog tycker jag och många med mig. Nu har vi sett snö så det räcker i flera år. femtonårskalaset gick bra, vilket är skoj. Hon fick massor av choklad vilket hon älskar. Men det syns inte på henne. Som tur är . Själv räcker det att att man luktar på ordet godis för att man skall gå upp ett par kilo. Ungefär. Alla älskar kanske godis men annars är det rätt konstigt att både jag , min dotter och hennes dotter gillar det och har svårt att låta bli. nu vill jag ha vår . här kommer en vårhälsning från mig        Gunnel  

 
 
Ingen bild

Gunilla

1 februari 2010 20:56

I vår lilla håla fungerar snöröjningen dåligt. Men förmodligen är inte beredskapen den bästa. Sällan det är vinter hos oss... Jag höll på att falla pladask idag när jag gick från bussen.

 
Lena

Lena

2 februari 2010 10:52

Håller med dig om att det räcker med snö nu...vi brukar ju inte ha det så här om vintrarna. Och detta nu när varken mannen eller jag klarar att skotta !!! Idag är det kris här för då mannen skulle köra ut ur garaget så körde han fast i all snön och där står han än...återstår att se om vi tvingas ringa efter hjälp eller om han lyckas klara av det själv.
Ha det så gott det går vännen !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunnel Pettersson - 16 februari 2010 08:55

hej. Idag är det visst fettisdagen. Jag läste det på en annan blogg. (måste plagiera lite) Men jag vet inte , här  i Skåne ,brukar det vara en söndag som man köper fastlagsbullar och firar. Fastlagssöndagen . När jag var liten var det något man sa "b...

Av Gunnel Pettersson - 15 februari 2010 05:38


  Hej ja god morgon på er jag älskar sånt  som glittrar så för mig är dom här bilderna mumma.  nu vill jag veta vad som tycks om melodifestivalen? Jag tycker inte att det är skoj numera. Det är för många låtar och så nya artister. Visst ska...

Av Gunnel Pettersson - 5 februari 2010 06:03

Efter 1 vecka inne pga. snön skulle jag försöka ge mig ut igår. med hjärtat i halsgropen gav jag mig av. ( men jag längtade ut, ingen frisk kan veta vad det betyder att kunna gå som man vill)Jag skulle köra en lagom tur till centrum och hem. Jag bor ...

Av Gunnel Pettersson - 3 februari 2010 01:37

   hej på er. Ungefär så  här känner jag mig när jag kör igenom mitt gympa program. Men det är skönt efteråt. Och sen känner man sig så duktig och smidig.   ja precis såhär. Usch jag vaknade idag och var snuvig. Ni som läser min blogg tycker nog att ...

Av Gunnel Pettersson - 1 februari 2010 08:07

    

Presentation


Jag är en trevlig kvinna på 55 + som älskar att skriva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

besökare

Gästbok

gästbok

vad sover du i?
 Tshirt
 sexigt nattlinne
 bommullsnattlinne
 naken
 pyjamas

Skapa flashcards