Alla inlägg under januari 2010

Av Gunnel Pettersson - 29 januari 2010 10:20

Veckan som gått har varit grå och trist. Inget av vikt har hänt, men i morgon så skall vi på 15års kalas.Det är äldsta barnbarnet som fyller  år..Jag minns när jag var 15 år. Vad kul allt var. Man hade allt framför sig. Jag sa fel , något har hänt i veckan. Det har snöat. och snöat ordentligt med skånska mått mätt.så nu är jag inne igen. Men nu är det snart februari,sen mars ,april. Då är det förhoppningsvis vår här.Jag har så rörigt här hemma.i dagarna . Vi har golvläggare här, vi skall ha klinkers i hall och kök. Det skall bli roligt när allt är klart, men nu!! Usch. När allt är färdigt i nästa vecka skall vi först ha storstädning sen skall det köpas tulpaner och gärna några kvistar att driva i blom. Jag gillar kvistarav vide eller forsythia. Dom står länge plus  att det påminner om våren. Det skall bli skoj oxh sitta o njuta och se hur fint det har blivit. ( får jag hoppas) Men hantverkare jobbar minsann inte så fort. Det kryper i mig av obehag när jag ser deras arbete. Först kommer dom halv 8. Halv 9 går dom på frukost och återkommer halv 10. Det är dagens sanning. SEn 12 är det lunch till kvart över 1 ung.  Sen blir det inget eftermiddagskaffe men i gengäld slutar dom ca 3 på eftermiddagen. Jag skall inte vara elak men visst är det bra arbetstider, eller hur?

Av Gunnel Pettersson - 24 januari 2010 10:35

   Hej här är en bild på mig ute och kör min permobil, även kallad elmoppe. Är jag inte fin va? Här är en vacker men rätt kall vinterdag idag, så jag får se om jag vågar mig ut. Jag skall gå en liiten runda varje dag också , ja mycket liten. Jag undrar så vem som åkte ut på dansen i fredags? Jag orkade inte stanna uppe och se omröstningen. Men, men jag får väl veta tids nog. Mitt äldsta barnbarn skall komma idag när hon har sålt söndagstidningen. Här är det Kvälllsposten som gäller ,utan hos mig i vanliga fall-.Jag vill ha Aftonbladet. Det är konstigt hur man fastnar för somligt.   Nu skall jag ha lite mat i mig. Hej så länge

Av Gunnel Pettersson - 17 januari 2010 04:18

ett litet klargörande.Fotot igår är tagit av mitt barnbarn och föreställer mig. Det står lite fel men jaaag tror alla förstår.                              gunnel

Av Gunnel Pettersson - 16 januari 2010 08:28

    Hej DEt gick bra att gå till sköterskemottagningen igår och få min andra svininfluensaspruta. Puh vilka långa ord. Men jag kanske skröt lite väl mycket , det är i samma hus som vi bor. men det är ju några hundra ? meter. eller 50?  Jag vet inte , men jag har inte klarat det på 1 år,utan min man har fått köra mig i rullstoll. DEt är tur att det finns hjälpmedel när man behöver men ,det är roligare att klara det själv. Det tror jag att alla tycker,men tyvärr. Idag skall vi till dottern ,ja i eftermiddag när hon slutat sitt jobb och fika. Mitt barnbarn talade om att det skulle bli hemlagade fastlagsbullar. Kul att komma hemifrån lite plus att det  är gott.

Av Gunnel Pettersson - 14 januari 2010 13:20

Hej jag sitter här och födriver tiden tills jag skall gå och få en andra svininfluensaspruta. Det ser så fint ut ute, solen skiner och det är bara 0,5 minusgrader. Snön är borta här igen ,så nu vågar man sig ut.  

 Kenth skall måla våra dörrkarmar idag. DEt är jag som har kört emot med rullstol och rullator.Det är inte så lätt när man skall fram. Jag är en sån människa att allt skall ske fort.Det är jättesvårt att ta det lugnt. Men det är ett symtom på Parkinson.Jag avskyr när folk säger "ta det lugnt" för jag vet inte med mig att jag har stressat. Jag märker det inte själv. Ruskigt eller hur? jag skall pröva att gå till sköterske mottagningen för sprutan, det får bli min motion idag. Jag skall ha lite motion varje dag . Det är mitt nyårslöfte. Ju mer som jag håller igång destto bättre mår jag och håller mig rörlig.  Bra va? 

Av Gunnel Pettersson - 9 januari 2010 05:01



    Jag läste en gång något tankeväckande.Tänk på det ni yngre som till äventyrs läser min blogg. Dagarna som gick, tänk att det var livet. då hann man aldrig med riktigt, man hade fullt upp med att få allt att gå ihop. Sen skulle det ju bli ordentligt folk av barnen mat skulle lagas ,huset städas, jobbet skötas od. Men nu när jag tänker på det så var det roligt. Fast jag blev sjuk, tycker jag ännu att livet är kul. Konstigt kanske, men så är det. Jag har både haft tur och otur i livets lotteri. Jag fick den man jag ville ha, och det är värt mycket. Fortfarande får han mig att skratta när allt känns motigt. Och passionen finns där fortfarande. Efter 40 år. DEt är nog inte vanligt, eller?Idag kommer nog mer snö för temperaturen stiger, eller faller. Jag blir alltid osäker vad skall vara. Från minus 12 fill minus 4. DEn stiger väl, eller hur? vi är  ovana vid  så många dagar med minusgrader så det klarar jag inte ut.       Kram Gunnel

Div

Av Gunnel Pettersson - 6 januari 2010 04:30

Nu har katten åkt hem, men vi är alla glada att det gick så bra, men jag har besvär med astman ännu.Vi har haft något så ovanligt här som minusgrader varje dag i minst en vecka . Så nu har man tagit fram skridskorna eller köpt nya. Ja jag har suttit bredvid och tittat på när familjen varit ute och åkt.  Vi tog ett par barnbarn med oss härom dagen och körde på  en spolag bana här i stan. Det är ett friluftsområde här som heter Flaningen. Där ä rså fint att promenera på våren och sommaren. Bara jag  kommer in där känner jag hur lugnet sköljer över mig. DEt är väl tur att det finns sådana platser kvar i städerna. Ha en bra dag för det tänkerr jag ha

Presentation


Jag är en trevlig kvinna på 55 + som älskar att skriva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

besökare

Gästbok

gästbok

vad sover du i?
 Tshirt
 sexigt nattlinne
 bommullsnattlinne
 naken
 pyjamas

Ovido - Quiz & Flashcards