Alla inlägg den 2 september 2009

Av Gunnel Pettersson - 2 september 2009 16:14

 Här har jag några foto på mina barnbarn som skall komma och julpyssla här

Av Gunnel Pettersson - 2 september 2009 15:30

Idag har jag gjort svartvinbärslikör. Nu skall det bara stå o gotta sig till jul ungefär. Det har blivit tradition sen vår dotter köpte en vinbärsbuske. Snapsen är redan klar.På svart vinbär alltså.Det hör också till julbordet. Vi brukar fira jul med dottern med man och barn och vartannat år med  sonen och hans familj också.Det var tidigt att prata om julen, ja jag vet, Men livet är en planering, eller hur. Innan jul brukar barnbarnen komma hit en lördag eller söndag på pyssel. Det tycker alla är skoj. I år hade  jag tänkt mig att vi skall göra lite godis . Knäck och ischoklad och kanske chokladbollar också. Annars har vi haft olika "stationer" På någon kunde man göra smällkarameller och på en annan änglar av staniolpapper tex.  Det är uppskattat Dom har redan börjat fråga om vi skall ha julpyssel i år igen? Och det klart vi skall. Men det hinner blåsa många stormar innan det blir jul. Jag bor så långt söderut man kan komma här i Sverige så det brukar vara en grön jul. Men mig kvittar det . När jag drar ner persiennerna och sätter på Kalle Anka  : DÅ är det jul för mig. Men det klart, snö vore roligt för barnen i alla fall.

Presentation


Jag är en trevlig kvinna på 55 + som älskar att skriva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

besökare

Gästbok

gästbok

vad sover du i?
 Tshirt
 sexigt nattlinne
 bommullsnattlinne
 naken
 pyjamas

Ovido - Quiz & Flashcards