Alla inlägg under november 2009

Av Gunnel Pettersson - 29 november 2009 10:20

 ja så var det ny månad (snart) och advent igen.Jo jag har fått upp ljusstakar som jag vill ha och lite levande ljus. vad kul attläsa att ni saknar mig när jag inte skriver. Men Michelle, trillar in är väl lite till att ta i , men jag skrattade det gjorde jag. Jag har saknat brev från dig, det är så kul med favvomormor. Jag gillar ordet.  Har ni sett att jag ändrat färg igen. på bakgrund och så? Jag kan inte bestämma mig. Jag kollar på någons blogg och tycker att dt ser fint ut, men hos mig passar det inte!! Men rosa , det gillar jag . Och rött , men det blir så skarpt . Idag ser det ut att blte sol. det kan ju behövas nu när julen närmar sig. Vi har faktiskt fortfarande ca 7 grader ute. ialla fall nu upp på dagen. Det  är ovanligt milt tycker jag. När jag var liten fanns det snö varje år, men det är det slut med nu. Jag vet att jag hade en sparkstötting. Det finns nog knappt att få fatt på här i Skåne nuförtiden.   Skulle det sen komma snö så säljs alla pulkor slut meddet samma . Då gäller  det att vara ute i god tid. Vi får leva med vädret antingen med eller utan snö-.

Bloppis-annons
Av Gunnel Pettersson - 24 november 2009 14:42

GladNytt hemsytt  blå o vitrutigt lapptäcke strl 56+69 cm. Passande barnvagn eller vagga obs köparen bet. portot

Barnartiklar & Leksaker, Säljes - Trelleborg (Skåne län)
Pris:    250:-
Telefon:    0410/13705
Av Gunnel Pettersson - 21 november 2009 08:13

 hej  många har undrat hur jag fann "korsord" som är ett härligt tidsfördriv och hjärngympa också.Jag baraa googel sökte på korsord. Det kostar ett par hundra i kvartalet men det är  det värt. Tycker även snåla jag som frågar vad allt kostar. Lycka till

Av Gunnel Pettersson - 20 november 2009 23:22

hej... Jag önskar att jag vore en rolig och lättsam person, en sån som alla tycker om. Som skrattar åt allt och inte låter bekymmer tynga ner en. Ja en som tar  livet med en klackspark. Men själv uppfattar jag mig som en grubblande tjej som oroar mig för allt. Men jag tror inte att många uppfattar mig sån. Utåt är jag en människa men inåt en annan. DEt är inte som jag förställer mig utan det bara kommer.Jag kan inte förklara det bättre men jag hoppas att ni förstår mig. Men jag mår bra idag. Jag oroar mig inte så mycket nu för svininfluensan ,sen jag fick tagit sprutan. Men sista tiden innan sprutan hade jag ångerst. Jag vill inte bli sjuk. Asch,  sa min svärson, har du klarat av allt annat , så klarar du influensan också . Men jag vet inte. Någon gång blir det för mycket , eller hur. Men jag önskar att det dröjer.Jag måste berätta om mitt äldsta barnbarn, Anette. Alldeles själv har hon bestämt sig för att läsa till konfirmationen.Föräldrarna har absolut inte påverkat henne , tvärtom tycker jag . Jag tycker att dagens ungdomar är bättre än jag var på att fatta beslut om allt möjligt. Det tog mig många år att få den säkerheten. Men den kom till slut. Säkerheten alltså. Men det här med konfirmation tycker jag är bra. man behöver lite allvarsord också. Och att man bara gör det för presenterna,ja vad då? Firar du inte din50 års dag för att få presenter kanske? inte är det väl annars något att fira att man blir äldre ,eller?Alltid fastnar något för framtiden.Det sista om presenter sa en präst under en lektion när jag läste till USK. Nu väntar sängen. Jag hade nästan glömt hur skönt det är att skriva av sig sina tankar.SkrattandeNu skall jag läsa tills ögonen ramlar ihopa, det brukar gå rätt fort. Annars får jag ta en sömntablett. Men det är skönt att slippa dom

Av Gunnel Pettersson - 15 november 2009 17:11

Efter en förkylning med pencillin och städning av datorn är  jag tillbaka. Vi rensade ur det mesta och sen kunde jag knappt  hitta min bloggsida igen. Men den som söker , finner. Nu sitter jag här med ett glas vin och mår bra. och det är så det skall vara ,varför inte må så bra som möjligt när det går.Nu är jag klar hos tandläkaren också och bara det är skönt. Nu skall jag bara vänja mig också och det kan ta tid.Jag löser korsord också, på datan och varje vecka kommer nya på söndagsnatten. Så det ser jag fram emot. DEt är så bra för man behöver inte sudda utan bara trycka på en knapp.. Och så är det hjärngympa ocksåSå jag brukar lösa en 5-6 korsord i veckan. Nu är dom rätt lätta, inte så svåra som Allers svåra tex.Glad

Presentation


Jag är en trevlig kvinna på 55 + som älskar att skriva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

besökare

Gästbok

gästbok

vad sover du i?
 Tshirt
 sexigt nattlinne
 bommullsnattlinne
 naken
 pyjamas

Ovido - Quiz & Flashcards