Alla inlägg den 25 december 2009

Av Gunnel Pettersson - 25 december 2009 07:06

hej på er alla Nu är julen snart över och jag har haft det så skönt. Jag har aldrig förr varit så avkopplad en julafton. Och när man är några stycken som knyter ihop lulen brukar det vara svårt, för smaken är som baken ,,,delad. Men i år var all , och då menar jag all, mat jättegod. Men jag har lärt av mina misstag så jag åt med måtta. Lagom är bäst, eller hur, men det är svårt med all tradition när det gäller julmatJag älskar brunkål, men uppåt landet har ni väl mest rödkål, eller hur. Nej men rödkål skall man ha till kalkon tex.Ja det är konstigt med matvanor, eller hur. Och sen var det lagom med julklappar utan allt för mycket överflöd.Vissa år har jag tyckt att det var för mycket. Ett år vet jag att jag ej mådde bra. Julklappsberget var enormt. Då tyckte jag att det gick till överdrift. Visst är det roligt att ge men det får vara något stopp. Har man så mycket pengar kan man köpa någon julklapp mindre och ge slanten som skulle gått till klappen åt U länderna.   Nej jag skall sluta innan mina pekfingrar komme rfram allt för mycket . Jag är själv som vi säger här "hagalen" Vill ha o ha, gärna dyra lyxgrejor,men man kan ju få drömma.Jag brukar säga, att rik blir jag aldrig ,för jag är alldeles för glad i att handla.Nu innan jul köpte jag mig nya ytteerkrukor till vardagsrummet. Var och en blir lycklig om man gör som man vill.

Presentation


Jag är en trevlig kvinna på 55 + som älskar att skriva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

besökare

Gästbok

gästbok

vad sover du i?
 Tshirt
 sexigt nattlinne
 bommullsnattlinne
 naken
 pyjamas

Ovido - Quiz & Flashcards