Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Gunnel Pettersson - 16 februari 2010 08:55

hej. Idag är det visst fettisdagen. Jag läste det på en annan blogg. (måste plagiera lite) Men jag vet inte , här  i Skåne ,brukar det vara en söndag som man köper fastlagsbullar och firar. Fastlagssöndagen . När jag var liten var det något man sa "bulla måndag, plätta tisdag, pannkage onsdag osv. Jag minns inte mer men jag tror det var påskveckan. Då hade man fastat så länge så man fick börja äta lite försiktigt med bullar på måndagen osv, Man skulle lyssnat mer på dom gamla när man var liten. Men det kvittar för en fastlagsbulle eller semla som dom säger uppåt landet det är alltid gott. Men jag tycker dom är för dyra att köpa. Jag kanske inte hänger med min tid när det gäller priser men 16- 17 kr för en bulle med grädde i  ,nej tack.Vi brukar baka släta bullar och göra egna. dom är lika goda tycker jag. Idag kommer köksluckorna . Det skall bli jätteskönt. Sen har vi ett nytt kök. Eller ett "makeappat" kök.               Hälsn. Gunnel

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en trevlig kvinna på 55 + som älskar att skriva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

besökare

Gästbok

gästbok

vad sover du i?
 Tshirt
 sexigt nattlinne
 bommullsnattlinne
 naken
 pyjamas

Ovido - Quiz & Flashcards